#508 Martin Kolomý (CZE/Tatra Buggyra Racing), foto Buggyra Media

#508 Martin Kolomý (CZE/Tatra Buggyra Racing), foto Buggyra Media

Motorsport / Rallye / Truck

Závodní speciály Tatra Phoenix trápí servo pumpy

5. etapa: Kolomého a Lopraise stále trápí technika

Pátá etapa z Tupizy do Oruro měla celkovou délku 683 km a RZ pro kamiony měřila 438 km. I tady se závodilo ve vysokých nadmořských výškách a také zde byly duny.

V kategorii kamionů byl nejrychlejším Čechem Martin Macík (Liaz). Dojel čtvrtý, na vítězného Gerarda de Rooye ztratil 16 minut.
„Je to včera, nebo dnes? To snad není možné! Vstup do etapy byl z našeho pohledu téměř shodný s tím včerejším. Krátce po startu do RZ nás potkal stejný problém. Zase servočerpadlo! Jen s tím rozdílem, že dnes navíc prší. Další ztráta 27 minut. Co cítíme? Marnost a zklamání… Navíc další průběh etapy také nebyl hladký a naše ztráta ještě narostla…“ zklamaně hodnotil etapu Aleš Loprais.
Těžké chvíle prožívá TATRA BUGGYRA RACING tým, který trpí na opakované poruchy servo pump. Aleš Loprais musel tento díl opět měnit, Martin Kolomý bloudil a měl dva defekty pneumatik.
Předpověď se vyplnila a Rallye Dakar doprovází nepříznivé počasí. Lijáky zapříčinily zkrácení měřeného úseku na polovinu a šestou etapu pořadatelé zrušili úplně. Posádky tak čeká volný přejezd z Orura do La Paz, kde je na neděli naplánovaný den volna.
Oba závodní speciály Tatra Phoenix trápí servo pumpy (posilovače řízení). „Vypadá to, že pumpy z této série nevydrží extrémní zatížení nebo se dokonce jedná o vadnou sérii. Všechny díly samozřejmě prochází testováním, ale nasimulovat extrémní zatížení v těchto podmínkách a nadmořských výškách není úplně možné. Odchází nám jedno servo za druhým a už nemáme s čím jet. V neděli ráno dorazí do La Paz série s odlišnou specifikací, kterou ihned nasadíme, a tak nám zrušení dnešní šesté etapy popravdě pomůže. Ztratili jsme tím hodně času. Důležité ale je, že stále můžeme pokračovat,“ vyjádřil se k celé situaci manažer týmu TATRA BUGGYRA RACING Jan Kalivoda.
Z letošního ročníku dakarské rallye odstoupil Karel Trněný, kterému při jeho prvním startu vypověděl službu jeho MAN. Posádky ostrých závodních vozů Buggyra Racing týmu se tak budou muset obejít bez rychlé asistence.

Výsledky kamionů 5. etapa: Tupiza–Oruro (683 km/RZ 219 km)

1. De Rooy (NDL/Iveco) 2:39:12, 2. Nikolajev (RUS/Kamaz) -11:58, 3. Mardějev (RUS/Kamaz) -6:36, 4. Macík ml. (CZE/Liaz) -16:15, 5. Viazovich (BLR/MAZ) -17:43, …20. Kolomý (CZE/Tatra) -52:54, …25. Loprais (CZE/Tatra) -1:43:47.

6. etapa: Vítězem je počasí, soutěžící mají volný přejezd

Co mělo jezdce čekat? Etapa z Orura do La Paz v celkové délce 772 km, z toho 513 km měřených. Ale nakonec je jen volný přejezd závodních posádek do La Paz, městečka ve výšce 4000 metrů n. m.

Výsledky kamionů 6. etapa: Oruro–La Paz (772 km/RZ 513 km)

Etapa je zrušena, jde o volný přejezd.

Rallye Dakar 2017 – průběžné pořadí kamiony (6/12)

1. De Rooy (NLD/Iveco) 14:06:07, 2. Nikolajev (RUS/Kamaz) -2:23, 3. Sotnikov (RUS/Kamaz) -14:04, Mardějev (RUS/Kamaz) -16:32, 5. De Baar (NLD/Renault Trucks) -32:25, … 13. Kolomý (CZE/Tatra) -1:44:10, … 14. Loprais (CZE/Tatra) -2:06:23, …16. Macík ml. (CZE/Liaz) -2:51:26.


Zdroj: dakar.com, buggyra.com, foto: Buggyra Media

Leave a Reply

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

*

86 − = 79

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.