KTM X-Bow týmu MR Racing Zeknova Carboniacup Lausitzring 2024 © D. Belica

KTM X-Bow týmu MR Racing Zeknova Carboniacup Lausitzring 2024 © D. Belica

Motorsport / Okruhy

Zeknova Carboniacup má v Lausitzu dobojováno

Předposlední letošní díl závodů na okruzích v Zeknova Carboniacupu hostil tentokrát okruh Lausitzring a díky pořadatelům se jelo po delších letech na dlouhém okruhu 4,5km a dokonce i v sobotní den. Okruh svým starým povrchem nevyhovuje nízkým závodním vozům, proto také prototypy tentokrát zůstaly v garážích nebo na jiných akcích a výšku aut zvedaly i formulové monoposty. Kdo byl spokojen byla skupina A, kde se sešlo pěkné pole obohacené o další domácí jezdce. Závod nesl jméno garanta a tou se stala tentokrát firma Zeknova, tedy Zeknova Racing Day.

Pavel Zeman s Mazdou RX8 – Zeknova Carboniacup Lausitzring 2024 © D. Belica

Ačkoliv ještě den před závodem a v noci byla situace s počasím velmi napjatá a okolní řeky se plnily vodou, tak závodní den nakonec dopadl dobře a počasí se již od rána umoudřilo. Jezdci říkali, že takovou strašnou cestu na závody nepamatovali.

Ve skupině A startují cestovní i GT vozy. V A1 do 1600ccm si pro vítězný pohor dojel Jiří Mika s Citroenem Saxo, před Josefem Turbanem z Německa na Audi 50 a bronzovou hodnotu vyjel další Němec Stefan Scheiber s VW Derby. V třináctistovkách si zasloužil zlato Holger Kiwatt, před Frankem Regelem a Sebastianem Drossem na vozech Lada postsovětské provenience. Ve dvouilitrech nejlepší umístění opanoval Jiří Zeman s Hondou Civic Type-R, před Zbyňkem Čurdou s BMW a Pavlem Zemanem s Mazdou RX8. Další, kdo zvednul zlatý pohár byl ve skupině A3 do 3000ccm byl Walter Forster s BMW M3, před dvěma Maďary Ivanem Ivanovem a Ferencem Taschnerem na BMW 330Ci. Ve společném závodě skupiny A ještě startovala skupina A7, kde Günter Stubenrauch porazil Josefa Dauerera a oba startovali s vozy VW Scirocco.

Vozy skupiny A Zeknova Carboniacup 2024 Lausitzring © D. Belica

Druhý závod skupiny A+ a tedy nejslabší objemovou třídu v něm vyhrál Rakušan Christoph Drauch na BMW M3 GTR, před Martinem Tothem s dalším BMW M3 a bronz bral Němec Riccardo Müller s VW Scirocco R-Cup. Třída s obsahem do 3500ccm málo upravených aut měla za vítěze Maďara Ponyiczkiho s BMW M3 GTR, když jeho soupeři cíl závodu nespatřili.

Škoda Octavia RS III Cup Zeknova Carboniacup Lausitzring 2024 © D. Belica

Po delší pauze se do Zeknova Carboniacupu vrátil Jiří Stránský, který se svezl ve skupině A6 se Škodou Octavia III RS Cup a odvezl si z Lausitzringu druhé místo, zlato vybojoval David Kratochvíl a bronzový pohár získal Bedřich Prokop. V A8 spec. do 3500ccm vyhrál Alex Tlustý s Pragou  R1. V A9 spec. nad 3500ccm veze domů zlato Rakušan Michael Oliver s Porsche GT3 Cup, před Christianem Arnoldem z Německa na KTM GTX a Janem Marečkem s Porsche GT3. Nejlepším v GT4 byl Pavel Sovička ze stáje BGR s Lotusem Emira GT4.

Felix Hasenöhrl – Toyota Yaris GR – Zeknova Carboniacup 2024 Lausitzring © D. Belica

Skupina B sériové vozy měla proti áčku poněkud méně startujících, ale souboje v nich byly neméně zajímavé. V B2 do 2000ccm vyhrál Michal Zimmer s Toyotou Altezza. Mezi třílitry byl nejlepším Felix Hasenöhrl s Toyotou Yaris GR a bronz bral Milan Zubatý s Fordem Fiesta. V B4 dominoval Radek Zimmer s Lotusem Exige, před Ondřejem Fričem na Lotusu Elise a další podest pak obsadil Roman Váca, který dorazil místo Pragy R1 s náhradním vozem Mercedes A. Ve skupině B5 porazil Pavel Sovička s Lotusem Exige 430 Cup Jana Vojtka s BMW M2.

Vozy skupiny C prototypy a speciály Zeknova Carbonaicupu 2024 © D. Belica

Skupina C utrpěla špatným povrchem pro nízké prototypy na účasti, a tak bylo k vidění jen pár aut. Zřejmě i kvůli tomu Lausitzring možná zmizí příští rok prozatím z kalendáře Carboniacupu. Jiří Švec zvítězil s prototypem Funyo SP5 Evo ve skupině C2, Pavel Sovička ho pak napodobil ve skupině C2+ nad 1800ccm s prototypem Lotus 311 Eleven. Vítězství v C3 pro Caterhamy do 1600ccm odvezl  Simone Aglietti a ve skupině C5 pro vozy KTM X-Bow měl zlatý pohár Miroslav Šimon před druhým Radimem Havlíkem.

Roman Roubíček – JMT Racing F4 Tatuus T421 Abarth – Zeknova Carboniacupu 2024 © D. Belica

Ve formulových monopostech D1 do 1400ccm s motocyklovými motory slavil vítězství Tom Flemming z Německa před Janem Kaprem s Formulemi Gloria C8F a bronz patřil do sbírky Martina Walthera s formulí BMW. V D2 zvítězil Zdeněk Petan s Tomisem 99-02. V D3 do 1600ccm kraloval Nils Holger Wilms s Melkusem 90, před krajanem Martinem Kuntzem s Estonií 25 a bronzový podest byl připraven pro Heiko Wernera na formuli ADAC.

Kiara Henni (D) Tatuus T421 F4 – Zeknova Carboniacup Lausitzring 2024 © D. Belica

Ve dvoulitrových formulích opět vítězí s přehledem Honza Rieger se svým Renault 2.0, před Niklasem Meisenzahlem na F3 a bronzový pohár bral Luboš Škarda s formulí Tatuus 2,0. V D5 pro monoposty F4 vyhrál Ralf Gläser, před Jakubem Matuškem z JMT Racing a třetí skončil Tim Rädlein. Roman Roubíček se po kolizi s jezdkyní Kiarou Henni trochu proletěl se svou formulí vzduchem, ale jezdec je i po tomto vystoupení zcela v pořádku.

13.10. se na Vás všechny budeme zase těšit na domácím Autodromu v Mostě na GrandFinále letošní závodní sezóny Zeknova Carboniacupu, tak se nezapomeňte včas přihlásit a vzít si na start nějakou dobrou konkurenci. Pro diváky bude zase vstup zdarma a den bude patřit generálnímu parterovi společnosti Panattoni. Přijďte si užít poslední závod sezóny, podívat se do zákulisí teamů a jejich vozů v depu, vyfotit se s hosteskami a zažít na tribuně start minimálně 30ti formulí a dalších mnoha zajímavých a rychlých závodních vozů včetně GT3 a GT4, speciálů a prototypů.

Těšíme se na Vás a na viděnou v Mostě.

Vláďa Rožánek a PET

 

Leave a Reply

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

*

6 + 4 =

Tato stránka používá Akismet k omezení spamu. Podívejte se, jak vaše data z komentářů zpracováváme..