Oblíbená rychlá slovenská trať hostila v pořadí druhý letošní závod, tedy přesněji dvojzávod Zeknova Carboniacupu 2024. Při zápolení na rychlém okruhu nebyla nouze o zajímavé momenty při předjíždění, ale také bohaté pole 90 ti závodních strojů, které obohatila i rychlá formule GP2. Počasí také přálo, ač jsme se obávali deště, nakonec nepřišel.
Nejméně závodních strojů měla skupina B sériových cestovních aut, která se tak pro závodní den Panattoni Racing Day na Slovakia Ringu spojila s malými áčky. Naopak velká áčka měla startovní rošt nabitý zvučnými vozy, i formulové rošty měly zajímavé vozy na startu. Dvojzávody znamenaly sice menší počet tréninků, ale za to dvojnásobný bodový zisk, úměrný ale většímu opotřebení pneumatik i dalších komponentů závodních vozů.
Carboniacup zavítal na Slovensko
Malá áčka ve skupině A1 do 1600ccm vyhrál dvakrát Němec Josef Turban s Audi 50, před Jiřím Čížkem na Škodě Felicie a bronzová místa patřila Petru Jeníkovi se Škodou 100. Ve třídě A1.3 dominoval dvakrát Petr Zelenka se Suzuki Swift. V A2 vyhrál jednu jízdu Riccardo Tabarelli z Itálie s Renaultem Clio a druhé vítězství si při jeho neúčasti na druhém klání odvezl Jiří Zeman s Hondou Type-R. V první jízdě Itala doprovodili na stupně vítězů druhý Jiří Zeman a třetí Němec Christian Heinz s BMW 320i. Ve druhé jízdě po vítězném projetí Jiřího Zemana následovali Christian Heinz a Ivan Prantner s Audi A3. Třílitrům A3 vládl dvakrát Walter Forster, před Olafem Haeusnerem a Ivanem Ivanovem z Maďarska na vozech mnichovské značky.
Ladislav Šmucr ze stáje Šenkýř Motorsport pak dominoval ve skupině A4 taktéž dvakrát, když si jeho soupeři Martin Toth a Christoph Drauch na vozech BMW M3 GTR své umístění na stupních vítězů prohodili. Maďar Gábor Ponyiczki na BMW M3 GTR opanoval dvakrát skupinu A5 nad 3500ccm, když v jedné jízdě se za ním umístil Rakušan Gerhard Sedlacek s Porsche 964. Ve skupině A6 Škoda Octavia III Trophy se umístili nejlépe a o vítězství se podělili Bedřich Prokop a Josef Vágner, když si pak dojeli také oba pro stříbrný pohár a dvě třetí místa si odvezl David Císař. V A8 do 3500ccm více upravených aut zvítězil v prvním klání Jiří Ruml, před Alexem Tlustým na Pragách R1 a třetí skončil Michal Zimmer s Lotusem Exige. Ve druhé jízdě si pro poháry dojeli Jiří Ruml, před Romanem Vácou a Alexem Tlustým, tedy všichni piloti strojů Praga R1.
Nejvíce koní pod kapotou měla auta v A9 nad 3500ccm více upravených aut. Adam Konopka na Lamborghini Huracan GT3 si dojel pro první místo před ViMrem na KTM X-Bow GT2 a ToMim s dalším KTM GTX a ve druhé jízdě si pro vítězství dojel znovu Adam Konopka, před ToMim a Oliverem Michaelem z Rakouska na Porsche GT3 Cup. V GT4 zvítězil dvakrát Rudolf Beňo s BMW M4 GT4, před Pavlem Sovičkou s Lotusem Emira GT4 a Francouzem J.M.Schuttrumfem na dalším BMW M4 GT4. Celkem v této skupině startovalo 12 vozů.
Ve skupině B1 sériových cestovních vozů do 1600ccm dominoval dvakrát Jiří Bárta s Citroenem C2. Skupinu B2 si dvakrát vzal pod svá bedra Libor Šajner s Toyotou GT86. Felix Hasenöhrl dvakrát zvítězil ve skupině B3 do 3000ccm a za ním skončili se dvěma poháry Zdeněk Čurda s BMW a Milan Zubatý s Fordem Fiesta, místa si však v jednotlivých jízdách vyměnili. V B4 kraloval dvakrát Kevin Štefančík s VW Golf IV. V nejsilnějších B5 nad 3500ccm dominoval dvakrát Pavel Sovička na Lotusu Exige Cup, když v jedné jízdě skončil druhý Boleslav Waszek na Corvette ZR01 a třetí Václav Novozámský s AMG C63 a ve druhé jízdě dojel stříbrný Václav Novozámský a třetí pak Jan Vojtko s BMW M2.
Skupina C1 pro prototypy do 1400ccm patřila dvakrát Rakušanu Markusi Amesederovi, před krajanem Markusem Hoferem a Philippe Gerberem ze Švýcarska na Performerech. V C2 dvakrát dojel pro zlato Rakušan Jürgen Kapeller s Radicalem SR3 RS, před Friedrichem Franzem na dalším Radicalu SR1. Ve skupině C2+ nad 1800ccm dojel pro jedno vítězství Pavel Sovička s Lotusem 311 Eleven, ve druhé jízdě jízdě již nestartoval ani on, ani Maďar András Kirschner. Ve skupině slabších objemů Caterhamů C3 vyhrál jednu jízdu Marek Bláha, před Simone Agliettim a druhou jízdu již nechal v režii italského jezdce. V první jízdě C4 si dojel pro nejvyšší stupínek Martin Křeček s Caterhamem, před Jindřichem Vítem se Sigmou a Rakušanem Wolfgangem Luberem na Donkervoortu. Druhý zlatý pohár odváží z Panattoni Racing Day Jindřich Vít se Sigmou, před Wolfgangem Luberem.
Ve formulové skupině D1 dominoval dvakrát Tom Flemming z Německa, před Janem Kaprem na vozech Gloria C8F. V šestnáctistovkách D3 si dvakrát dojel pro zlatý pohár Němec Ingo Weiss s formulí Renault 1.6
I přes účast vozů F3 si dvě zlata odvezl nakonec spolu s absolutně nejrychleji zajetým časem v závodě z celého dne domů ve skupině D4 do 2000ccm Honza Rieger na formuli Renault 2.0, když dvakrát porazil i Tsvetlana Ilieva z Bulharska a Romana Roubíčka s F3. Druhé a třetí místo si pak jezdci prohodili ve druhém klání. Polák Malecki nakonec dojel s další F3 jednou šestý a dvě pátá místa odvezl ze Slovakia Ringu Luboš Škarda. Rakušan Simon Schranz s vozem Tatuus 1.4T Abarth pak dvakrát opanoval F4 vozy ve skupině D5. Miroslav Mikeš si pak odvezl dvě stříbra a třetí místa si zasloužili Zbyněk Čurda a Tim Rädlein z Německa.
Pokud jste dočetli až sem, tak víme, že se již nemůžete dočkat dalších závodů, které se pojedou tentokrát na automotodromu v Brně již 11.6. Tak přijeďte fandit svým favoritům. Budeme se na Vás těšit.
Vláďa Rožánek a PET
Zeknova Carboniacup 2024