Guanyu Zhou, UNI Virtuosi, FIA F2 (foto: Roman Klemm)

Guanyu Zhou, UNI Virtuosi, FIA F2 (foto: Roman Klemm)

Motorsport / Okruhy

Zhou v Bahrajnu udržel nováčky F2 na uzdě

Také v posledním závodě prvního víkendu FIA F2 předvedli svůj talent především nováčci. Oscar Piastri, Liam Lawson a také outsider Richard Verschoor dlouho bojovali o přední pozice, než se nakonec přeci jen prosadil zkušený Číňan Guanyu Zhou z týmu UNI Virtuosi. Tripple bodovaných dojezdů Charouz Racing Systemu nevyšel, neboť David Beckmann skončil na nevděčném 11. místě.

K čemu je kvalifikace? Sprint se startuje v jiném pořadí

Pokud se někdo z pozorných pozorovatelů ptal, proč se v pátek jezdila kvalifikace, když se do obou sobotních sprintů startovalo ve zcela jiném pořadí? Tomu lze dát na cestu sezonou 2021 následující: výsledek kvalifikace letos udává postavení na startu hlavního nedělního závodu, který bude z pravidla o třetinu delší než oba sprinty a nabídne jezdcům také více bodů.

Na pole position se dnes tedy konečně směl dle výsledku kvalifikace postavit Číňan Guanyu Zhou. Hned vedle něj číhal na jeho zaváhání Dán Christian Lundgaard, který je stejně jako Zhou členem juniorského kádru Renaultu (čti Alpiny). Za piloty UNI Virtuosi a ARTu tvořili druhou startovní řadu Zhouův kolega Felipe Drugovich s Danielem Ticktumem (Carlin), který v obou spritech „vynikl“ především nepromyšlenými akcemi. Ve třetí řadě stál Richard Verschoor (MP), reprezentující největší pozitivní překvapení kvalifikace. První z vozů Antonína Charouze následoval za Jehanem Daruvalou (Carlin) a oběma vítězi sprintů Oscarem Piastrim (Prema) a Liamem Lawsonem (Hitech). Seděl v něm Němec David Beckmann a chtěl do třetice za sebou zabodovat. Druhý pilot týmu Charouz Racing System Guilherme Samaia se kvalifikoval jako 17.

Nejlepší reakci na startu hlavního závodu na 32 kol předvedl na špičce Lundgaard. Suverénně převzal vedení před Zhouem, kterého ještě během prvního kola na druhém místě vystřídal Drugovich. Za nimi se seřadili Verschoor, Piastri a Ticktum, když Beckmann si držel 10. místo. Ještě během tohoto okruhu se ovšem muselo neutralizovat. Shwartzman, který o celý bahrajnský víkend předvedl katastrofální výkon, strčil do Nissaniho a ten s sebou do outu strhl nešťastného Zendeliho. Favorit sezony za to obdržel penalizaci průjezdu boxy.

Daniel Ticktum, Carlin, FIA F2

Daniel Ticktum, Carlin, FIA F2 (foto: Roman Klemm)

Restart ve 4. kole vyšel nejlépe Drugovichovi, ale Lundgaard po pěkném souboji znovu získal vedení a serií rekordních kol si vybudoval malý náskok. Nejrychlejší pilot této fáze závodu ovšem byl šampion F3 Oscar Piastri. Po 7 kolech mu patřila druhá pozice a úspěšně začal stahovat i náskok na lídra. Ještě před poločasem se společně s Drugovichem usadili v Lundgaardově závětří. Od 13. kola měl závod nového lídra – Oscara Piastriho.

Na poněkud zdrženlivou počáteční taktiku vsadili chlapci kolem Boba Vavříka. Po třetině závodu byl Beckmann jen 13. a Samaia 17., oba ovšem byli jedni z prvních, kdo měnili obutí.

Uprostřed „árie“ výměn pneumatik zamíchala pořadím především exploze Patecofovova hasicího přístroje na rovince a z ní plynoucí neutralizace. Marcus Armstrong měnil právě teď, což mu darovalo vedení před Piastrim, Verschoorem, Lundgaardem, Drugovichjem a Zhouem. Beckmann se Samaiou se jako 11. a 13. blížili bodovaným pozicím.

15 kol před koncem závodu se opět mohlo jet naplno, což brali doslova především senzační Piastri s Verschoorem a nechali Armstronga hned za sebou. Neuvěřitelný Richard Verschoor o kolo později převzal vedení, tak 12 kol před cílem tedy vedl jezdec, který podepsal s týmem MP teprve před týdnem a jehož finanční situace zatím nekryje celou sezonu! Nizozemský outsider se z vedení radoval jen do 28. kola. Zhou si životnost obutí přeci jen „rozvrhl“ lépe a na konci cílové rovinky Verschoora dokázal „vybrzdit“. Za nimi se tlačili v krásném trojboji na stupně vítězů Piastri, Ticktum a Lawson. Australan se při tom srazil s Britem a třetí Ticktumova havárie víkendu vyřadila Piastriho ze závodu.

Následující neutralizace zkrátila finiš závodu na necelá dvě kola. Těch využili Ticktum s Lawsonem k předjetí Verschoora, zatímco Guanyu Zhou vítězstvím potvrdil, že na cesta k titulu mistra se letos musí počítat i s ním.

David Beckmann již neměl, čím by koncem závodu udeřil. Dojel 11. a poslední bodík, který připadl mladému Nanninimu, mu unikl o sekundu. Samaia ve druhém monopostu týmu Charouz Racing System dojel 16.

Po závodu bahrajnského podniku FIA F2

Poslední březnový víkend, to byl především víkend nováčků Lawsona, Piastriho a Verschoora. Z velkých zkušených favoritů dokázal přesvědčit vlastně jen Zhou. Lundgaard zůstal dlužen mnohé, Shwartzman všechno. Týmu Charouz Racing System a především jeho jedničce Davidovi Beckmannovi se vydařily hlavně oba sprinty.

Výsledek hlavního závodu F2 v Bahrajnu

  1. Guanyu Zhou, UNI Virtuosi
  2. Daniel Ticktum, Carlin
  3. Liam Lawson, Hitech
  4. Richard Verschoor, MP
  5. Marcus Armstrong, DAMS
  6. Jehan Daruvala, Carlin
  7. Robert Shwartzman, Prema
  8. Theo Pourchaire, ART
  9. Felipe Druhovich, UNI Virtuosi
  10. Matteo Nannini, HWA

… 11. David Beckmann a 16. Guilherme Samaia, oba Charouz Racing System


Text a foto: Roman Klemm

Leave a Reply

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

*

33 − = 26

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.