Max Karhan foto Petr Frýba

Max Karhan foto Petr Frýba

Motorsport / Okruhy

Max Karhan dokáže vítězit

Sezóna 2024 je u konce. Byly to vítězství i prohry, zápolení se soupeři i s technikou. Řeč je o Maxi Karhanovi reprezentantovi České republiky, který po anabázi v italské mezinárodní sérii WSK na motokárách, přešel nabírat zkušenosti na okruhových závodech F4. Tady se nabízí mladým jezdcům přechod z motokár na poměrně slušně jedoucí techniku.

Po úvodních testech na konci roku 2023 a závodech v Mostě, Brně, či Balaton Parku byl Max Karhan na závody formulí F4 dobře připraven a mohl se zúčastnit se celé sezóny F4 CEZ Championship, tedy závodů započítávaných do žebříčků FIA. Technikou pro sezónu 2024 mu byla formule F4 Tatuus T421 1,4 Turbo švýcarské stáje Jenzer Motorsport, se kterou byl Max i tým v roce 2023 maximálně spokojený.

Max Karhan – Tatuus T421 Red Bull Ring 2024 © P. Frýba

Kalendář F4 CEZ 2024 obsahoval celkem 6 víkendů

Závodní kalendář F4 CEZ obsahoval celkem šest závodních víkendů, přičemž některé víkendy hostili i 3 závodní jízdy, což je pro mladé jezdce poměrně slušná nálož s ohledem na další kvalifikace a volné testování. Je to však dobré pro získávání závodních dovedností a zkušeností.

Při úvodním závodě na Balaton Parku, krásném novém okruhu v Maďarsku, měl Max trochu výhodu, jelikož koncem roku závody na tomto okruhu už absolvoval. Vyjel si na úvod ze tří závodních jízd čtvrté místo, což značilo, že může pomýšlet i na stupně vítězů.

Vítězství Maxe Karhana na Slovakia Ringu foto Petr Frýba

Na Red Bull Ring už trochu přituhlo, neboť se zapojilo velké jezdecké pole celkem 23 závodníků. Nikoho by nenapadlo, že tam, kde Lukáš Karhan montoval GT auta, se jednou bude syn Max prohánět po okruhu v monopostu. V jedné jízdě zde dostal ránu od soupeře a do dalších klání startoval až zezadu pole, což znamenalo v obrovské konkurenci nejlepší 12. místo, ale také zkušenosti s dalším rychlým okruhem.

První vítězství českého jezdce v F4 CEZ na Slovakia Ringu

Max Karhan #144 Jenzer Motorsport – F4 CEZ autodrom Most 2024 © Vláďa Rožánek

Další okruh v kalendáři byl Slovakia Ring, tedy další rychlý okruh. Max zde závodil kolo na kolo, což se divákům se to líbilo a výsledkem bylo jeho vůbec první vítězství ve F4 CEZ. Ve vítězném tažení pak ještě pokračoval v Mostě, kde si užil zlatý pohár ve třetí jízdě.

Velmi úspěšný měl Masaryk Racing Days v Brně, kde si Max přidal další dva zlaté zářezy a s celkovými výsledky to začalo být velmi zajímavé. Jeho největšími soupeři byli závodníci Kutskov a Wurz, syn bývalého jezdce F1.

Max a Lukáš Karhanovi v Brně F4 CEZ 2024 © Petr Frýba

Sezónu 2024 završil Max Karhan při posledním závodním víkendu na renovovaném Salzburg Ringu v Rakousku, kde sice ani v jedné jízdě nezvítězil, ale sesbíral tři pódiová umístění, a kde tvrdými souboji s Kutskovem a Wurzem ukázal, že bude nebezpečným soupeřem a bude se s ním muset počítat.

Celkově v F4 CEZ 2024 zvítězil Wurz, před Kutskovem. Max Karhan předvedl celkem čtyři vítězné jízdy a v hodnocení F4 CEZ Championship gratulujeme ke krásnému třetímu místu.

Na příští rok 2025 je plán jasný – Max bude s Jenzer Motorsport bojovat o vítězství ve FIA F4 CEZ.

Děkujeme sponzorům, mechanikům, fanouškům i médiím, bez jejichž podpory a přízně bychom takových výsledků nemohli dosáhnout! Máme motivaci posunout se dál.

#144 Jenzer Motorsport, CHE, Max Karhan, CZE, Tatuus T-421, D2, F4, YES, závod 1, F4 CEZ, Masaryk Racing Days 2024, Brno, sobota, 2024-09-07

Ať se kola točí!

Vláďa Rožánek

F4 CEZ Championship 2024

Stránky Maxe Karhana

Článek z vítězného Slovakia Ringu 2024

Dvě vítězství při Masaryk Racing Days v F4 CEZ 2024

Leave a Reply

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

*

− 2 = 2

Tato stránka používá Akismet k omezení spamu. Podívejte se, jak vaše data z komentářů zpracováváme..